- This topic has 12 replies, 2 voices, and was last updated 1 year, 2 months ago by
middlemann. This post has been viewed 1179 times
-
AuthorPosts
-
May 7, 2025 at 4:33 pm #10045750
middlemann
ParticipantHello,
What is the best way to make the color of the navigation menu text on the sticky header (desktop) change colors upon scroll.
Example, when all the way to the top of the page, the nav menu text is white with a transparent background and then upon scroll the sticky header background changes to white and the text changes to black.
May 7, 2025 at 10:16 pm #10045751Support
KeymasterNormal State:
@media (min-width: 992px) { #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li > a, #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li > a { color: #FFF; } } @media (min-width: 992px) { #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a, #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a { color: #DE2A29; } }Stick Header (on scroll down)
@media (min-width: 992px) { html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li > a, html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li > a { color: #FFF; } } @media (min-width: 992px) { html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a, html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a { color: #DE2A29; } }
May 15, 2025 at 6:30 am #10045782middlemann
ParticipantHey guys, this code in my custom.cc doesn’t seem to be getting picked up; the default color in theme.css is getting priority.
/*Normal*/
@media (min-width: 992px) { #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li > a, #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li > a { color: #fff !important; } } @media (min-width: 992px) { #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a, #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a { color: #0080FF; } }/*Sticky*/
@media (min-width: 992px) { html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li > a, html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li > a { color: #000 !important; } } @media (min-width: 992px) { html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a, html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a { color: #0080FF; } }
May 15, 2025 at 9:52 pm #10045785Support
KeymasterHi, it should be working but you can try this (it’s even more specific css rule):
@media (min-width: 992px) { html #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li > a, html #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li > a { color: #fff !important; } } @media (min-width: 992px) { html #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a, html #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a { color: #0080FF; } } @media (min-width: 992px) { html.sticky-header-active body #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li > a, html.sticky-header-active body #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li > a { color: #000 !important; } } @media (min-width: 992px) { html.sticky-header-active body #header .header-nav.header-nav-links.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a, html.sticky-header-active body #header .header-nav.header-nav-line.header-nav-light-text nav > ul > li:hover > a { color: #0080FF; } }Check if the rule is being used:
If the problem persists send me the URL of your site.
May 16, 2025 at 4:10 pm #10045789middlemann
Participantstill not working
May 16, 2025 at 4:11 pm #10045790middlemann
ParticipantMay 16, 2025 at 4:11 pm #10045791middlemann
ParticipantMay 16, 2025 at 9:49 pm #10045794Support
KeymasterHello, try this:
Put that at the top of the file css/custom.css:
@media (min-width: 992px) { #header .header-nav.header-nav-links:not(.header-nav-light-text) nav > ul > li > a, #header .header-nav.header-nav-line:not(.header-nav-light-text) nav > ul > li > a { color: #FFF; } #header .header-nav.header-nav-links:not(.header-nav-light-text) nav > ul > li:hover > a, #header .header-nav.header-nav-line:not(.header-nav-light-text) nav > ul > li:hover > a { color: #0080ff; } } @media (min-width: 992px) { html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-links:not(.header-nav-light-text) nav > ul > li > a, html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-line:not(.header-nav-light-text) nav > ul > li > a { color: #000; } html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-links:not(.header-nav-light-text) nav > ul > li:hover > a, html.sticky-header-active #header .header-nav.header-nav-line:not(.header-nav-light-text) nav > ul > li:hover > a { color: #0080ff; } }
May 17, 2025 at 2:36 pm #10045795middlemann
ParticipantAwesome – that worked!!
Any way to change the color of the logo too when the header is sticky?
May 19, 2025 at 6:35 am #10045797Support
KeymasterYou can find an example where the logo on sticky header changes in this link: https://www.okler.net/previews/porto/12.1.0/feature-headers-sticky-change-logo.html
May 20, 2025 at 3:04 pm #10045799middlemann
ParticipantThat works pretty nice.
It messed up the top margin though of the logo on sticky mode though for some reason
Not sure exactly which class you guys are using to effect that.
May 20, 2025 at 9:38 pm #10045801Support
KeymasterYou can use this to set the margin:
html.sticky-header-enabled.sticky-header-active #header .header-logo-sticky-change .header-logo-sticky { margin-top: 18px; }
May 23, 2025 at 9:33 am #10045811middlemann
Participantworks nice.
now the default header state top margin is too much though and i didn’t change anything there. the menu links are too low on page
see: https://lightninglyrics.com
-
AuthorPosts
This topic is marked as "RESOLVED" and can not rceive new replies.